Aankomst bij Nomad Adventure - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marije - WaarBenJij.nu Aankomst bij Nomad Adventure - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marije - WaarBenJij.nu

Aankomst bij Nomad Adventure

Blijf op de hoogte en volg Marije

15 Februari 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoihoii vanuit het zonnige Maleisië!

Afgelopen vrijdag (ja we zijn hier alweer bijna 1 week!) zijn Annemiek en ik met de trein vanaf KL vertrokken naar Kampar. Wat me echt opviel en een verschil met Nederland is, is dat je hier oldskool een treinkaartje moet kopen MET zitplek, net als in het vliegtuig is. VOL=VOL.
Toen we de treinkaartjes gingen kopen hadden we geluk; er waren nog maar 3 zitplekken vrij. En dat terwijl we 3 uur van te voren al op het station van KL waren. Na lang wachten en vervolgens een treinreis van 2,5 uur kwamen we aan in Kampar. Hier werden we opgehaald door een medewerker van Nomad.

Onderweg richting Gopeng waar het stagebedrijf ligt, zagen we al veel verschil met KL. Behalve dat het hier ook chaos op de weg is, is het hier veel en veel groener en veel minder toeristisch. De dorpjes zijn klein en de mensen hier zijn super aardig :).

Het bedrijf ligt zoals ik het zelf mag omschrijven; in de bush bush. Het is afgelegen met veel natuur en zonder auto of motor kom je hier nergens.
Om eerlijk te zijn was het allemaal echt wel even wennen toen we aankwamen. Het veranderen van je huis; het gaan naar back to basic, veelal buiten leven, verandering in je eetpatroon, verandering van klimaat; lekker weertje koekepeertje, het spreken van de taal zijn factoren waaraan we beide moeten wennen, wat zijn tijd nodig heeft, maar we zeker weten dat dit gaan lukken!

We zijn officieel afgelopen maandag begonnen met de stage en we hadden het weekend ervoor dus nog lekker de tijd om rond te kijken en tot rust te komen.

In mijn volgende blog zal ik jullie meer vertellen wat we het eerste weekend beleefd hebben, en geloof me; dat is nogal wat, haha!

Lieefs van Marije!