De eerste dagen in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marije - WaarBenJij.nu De eerste dagen in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marije - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in KL

Blijf op de hoogte en volg Marije

11 Februari 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

We hebben een gedeelde kamer met 4 personen geboekt in het hostel, wat betekent dat we deze delen met 2 andere mensen.
Woensdag hebben we eerste lekker uitgeslapen en rustig aangedaan. We zijn de stad gaan verkennen en hebben onbewust al meer gezien dan dat we wisten. We waren random gaan lopen en blijkbaar naar Little India gelopen waarvan we geen idee hadden dat we daar waren geweest todat een kamergenootje dezelfde foto's liet zien als wat wij gemaakt hadden, super grappig dus!

Vervolgens hebben we een uber gepakt en zijn naar een big fat shopping mall van 7 etages hoog gegaan om een Maleise simkaart te kopen. Werkelijk alle merken kwamen in dit winkelcentrum voorbij! Het duurde lang voordat we een telefoonwinkel gevonden hadden want je ziet door de bomen het bos niet meer, maaaaar hebben toch een Maleise simkaart gefixt!
Eindelijk internet op momenten dat er geen WIFI aanwezig is en je fatsoenlijk de weg kunt vinden met gebruik van Google :). Na het avontuur in de shopping mall zijn we naar de Petronas Twin Towers gelopen; de meest bekende gebouwen van Maleisië! Wat een mooie en hoge gebouwen!

Nadat we dit gezien hadden, hadden we besloten om met de metro naar het hostel te gaan. We zagen de bui al hangen; geen idee hoe het werkt en of we überhaupt wel terug zouden komen bij het hostel. Gelukkig viel het allemaal erg mee en wisten we al snel welke metro we moesten gebruiken. We kwamen er ook achter dat de metro ideaal is te gebruiken in deze stad. Je bent zo op de plek van bestemming en het kost ook echt geen geld :).

Donderdag hadden we een mega goed idee; we wilden een Chinese tempel bezoeken en gingen rond 13:00 uur op pad.
Volgens onze grote vriend Google was het maar 45 minuten reizen vanaf ons hostel en dachten dit lukt ons wel.
Nou daar gingen we; we namen eerst de metro tot we niet meer verder konden.
Toen was het nog een halfuur lopen. Wij met onze goede moed, lopend in de brandende zon, door wijken gelopen waarvan we geen idee hadden dat die ook bestonden en tot slot een berg beklommen omdat de tempel op een berg stond wat we niet wisten.
Maar het resultaat mocht er wezen!
Oververhit kwamen we aan bij de mooie Chinese tempel waarvan het uitzicht adembenemend was! Eerst maar even lekker uitgerust want we waren kapot!
Wat ons erg opviel was dat er weinig toeristen te bekennen waren want het was volgens mij echt een plek wat je kunt bereiken wanneer je een auto ter beschikking hebt.
Dat wij dit grotendeels lopend gedaan hebben vonden we dan ook een wonder en misschien ook wel gekkenwerk haha!
Rondgelopen op de tempel en genoten van het uitzicht moesten we natuurlijk ook weer terug waar we erg tegenop zaten. Dit ging gelukkig gemakkelijker omdat we nu de berg afgingen en het al meer bewolkt was. Eenmaal terug bij het hostel hebben we lekker uitgerust op de rooftopbar onder het genot van een drankje, ofcourse :). Lekker rustig aan gedaan deze avond omdat we vrijdag richting het bedrijf gingen en het weer een lange reisdag zou worden.

Nou; tot nu toe al leuke avonturen beleefd! Maar in de volgende blogs die komen gaan zal ik nóg meer gekkigheden die we beleefd hebben vertellen!

Lieefs!

• 11 Februari 2018 - 12:11

Hester:

Hoe warm is het daar? Hoop dat je een mooie tijd mag beleven

• 11 Februari 2018 - 13:50

Ria:

Wat super leuk om jou op deze manier te volgen