stage - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marije - WaarBenJij.nu stage - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marije - WaarBenJij.nu

stage

Blijf op de hoogte en volg Marije

06 Maart 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hi guys!

Om precies te zijn zitten Annemiek & ik alweer 1 maand én 1 dag in Maleisië. Beiden hebben we niet het gevoel dat we alweer een tijdje van huis zijn.

De afgelopen twee weken is het redelijk druk geweest. Veel scholieren die hier voor een outdoorcamp komen. Erg gezellig en een totaal ander beeld gekregen dan de eerste stageweek, toen er echt weinig te doen was.
Wat we vooral doen wanneer de kinderen er zijn is het meehelpen bij de activiteiten. Zo mocht ik mee helpen met een SRT training (activiteiten in het water op basis van reddingszwemmen) en ben ik mee geweest naar de mountain school waar veelal klimactiviteiten gedaan worden.

Azië zal Azië niet zijn wanneer het gaat om eten. Ik zal dan ook even vertellen wat we zoal eten; rijst rijst rijst én rijst.
GRAPJE! :)
Maar ik moet zeggen; het eten is wel degelijk een verschil met Nederland. Waar wij veel brood eten, eten ze hier zo vaak mogelijk een warme maaltijd.
'S ochtends beginnen ze al met het eten van rijst, 's middags idemdito en 's avonds gewoon nog een keer. Wanneer de schoolkinderen er zijn mogen we met hun mee eten, wat erg afwisselend is en erg lekker!
Vaak is het ontbijt brood met ei, donuts, melk of bananenbrood :). Smiddags vaak wel rijst met kip en 's avonds verschilt het heel erg.
Wat het leuke is dat er op donderdagavond vaak een bbq avond gehouden wordt; dit omdat het de laatste avond voor de schoolkinderen is op het kamp. Er wordt gegeten alsof niemand ooit eten gezien heeft, best wel erg haha!

Vrijdag moesten we op tijd uit bed, de kinderen gingen weer terug naar Singapore. Als souvenir hebben we nog een trui gekregen van de schooluniform wat ze altijd dragen.

Een korte blog dit keer, de volgende zal gaan over ons avontuur naar Penang.

lieefs!