Het eerste weekend bij Nomad - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marije - WaarBenJij.nu Het eerste weekend bij Nomad - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marije - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend bij Nomad

Blijf op de hoogte en volg Marije

15 Februari 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zoals ik vertelde zal ik in deze blog verder gaan met de avonturen die we het eerste weekend beleefd hebben!

Toen we afgelopen vrijdag aankwamen, zagen we meteen al een beest die ik nog nooit in het wild gezien heb; een slang. Dit was voor mij wel even een momentje dat ik vanaf nu bijna elke beest tegen kan komen hier, en wel moet oppassen.

Afgelopen zaterdag hadden Annemiek en ik eerst uitgeslapen, want door de nieuwe indrukken waren we nog erg moe. Na een late opstart bedachten we ons om even een stukje te gaan wandelen en te kijken wat er zoal te doen is. Niet nadenkend of het veilig is hier te gaan wandelen, zijn we het toch maar op pad gegaan.
Onderweg hoorden we heel vaag geritsel in de bomen. Na beter te kijken zagen we een aantal wilde apen. Nouu hier werd ik niet zo vrolijk van; je weet maar nooit wat ze gaan doen. We zijn snel doorgelopen met in ons achterhoofd dat wanneer we terug moesten weer langs die apen zouden moeten. Gelukkig viel de terugweg erg mee en hebben we de apen niet meer gezien #groteblij!

Zo langzamerhand kan ik wel een lijstje maken en afstrepen met dieren die we hier gezien hebben. Van slangen tot kippen en van katten tot kakkerlakken, hagedissen en eekhoorns. Het is best apart dat al deze diersoorten hier leven, dat vind ik indrukwekkend.

Die middag wisten we niet zo goed wat we verder zouden gaan doen. Gelukkig vroeg een collega ons mee te gaan raften, en onze keuze was dan ook snel gemaakt. Omdat we dit allebei nog nooit hadden gedaan hadden we beide de gedachte; als dit maar goed gaat.
Gelukkig is het personeel hier goed getraind en weten ze wat ze doen en waar ze mee bezig zijn. Dat gaf me vertrouwen dat dit goed zou komen.
Het was een erg leuke middag. Het gebied waar we gingen raften was geweldig mooi. Een erg leuke ervaring en veel waterplezier!

Die avond zijn we gaan eten in Ipoh, een grotere stad dichtbij Gopeng. Hier hebben ze ook van die grote shoppingmalls waarover ik ook al vertelde dat ze die in Kuala Lumpur hebben. Na het eten hebben zijn we gaan bowlen en hebben we de avond afgesloten met een potje darts.

Zondag hebben we lekker rustig aangedaan en ons mentaal voorbereid op maandag; de stage gaat beginnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 9597

Voorgaande reizen:

05 Februari 2018 - 20 Juli 2018

Stage in Maleisië

12 November 2014 - 15 April 2015

5 maanden stage gran canaria

28 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: