De reis! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marije - WaarBenJij.nu De reis! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marije - WaarBenJij.nu

De reis!

Blijf op de hoogte en volg Marije

11 Februari 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoihoiii!

Na lang twijfelen toch maar gestart met een nieuwe blog! Zoals jullie misschien weten zijn Annemiek en ik afgelopen maandag naar Maleisië gevlogen voor een stage bij Nomad Adventure.
Omdat we niet meteen met de stage wilden beginnen en nog een paar dagen voor onszelf wilden hebben, hebben we ervoor gekozen om de eerste dagen in Kuala Lumpur te verblijven.

De reis zou ongeveer 18 uur duren, maar door een vertraging op onze overstap van Singapore naar Kuala Lumpur zijn we al met al wel 22 uur onderweg geweest, bijna een hele dag dus!

We zijn nu middels een week in Maleisië en moet ik zeggen; we hebben samen al heel wat beleefd!

Eenmaal geland op de airport van Kuala Lumpur (dinsdagnacht) hebben we de trein naar Kuala Lumpur centraal genomen. Hier hadden we geluk mee omdat dit de laatste trein van de dag (het was inmiddels al nacht) zou zijn.

Door het lange reizen, het niet hebben van wifi om uit te zoeken wat de beste manier was om naar het hostel te gaan waren we er zo onderhand wel klaar mee. Toen we op centraal station zagen dat alle winkels gesloten waren, bussen en metro's niet meer reden hadden we er helemaal meer dan genoeg van. Uiteindelijk heeft een "aardige" taxichauffeur ons naar het hostel gebracht tegen een betaling van 80 Maleise rinngit. Omgerekend zo'n €15,- wat in Nederland heel normaal is te betalen voor een taxi. Achteraf gebleken zijn we dus dik opgelicht, want voor een normale taxirit betaal je hier vaak nog geen eens 10 Maleise rinngit. We kunnen hier nog steeds hard om lachen en weten we in vervolg wel beter!

Ons hostel waar we de eerste dagen verbleven was het Reggae Mansion hostel. Een heel fijn en gezellig hostel waar veel backpackers van over de hele wereld naartoe komen om te verblijven. Boven op het dak was een soort van rooftopbar waarop je uitzicht had op de Petronas Twin Towers. Onder het genot van een drankje en muziek dat gedraaid werd hebben we hier meerdere avonden vertoefd! Het prijsverschil tussen een biertje en een cocktail is weinig tot bijna niks dus de keuze was ook snel gemaakt hihi!

Benieuwd naar onze verder avonturen? In de volgende blog kun je lezen wat we de eerste dagen in Kuala Lumpur hebben gedaan :)

Seeyou!